În data de 19.03.2019, Radioclubul României a răspuns prezent în programul Școala Altfel și a susținut o activitate de popularizare a radioamatorismului în rândul prietenilor din clasa a V-a A a Școlii Centrale din București.

Școala Centrală este o instituție de învățământ preuniversitar din București, care a funcționat de-a lungul vremii sub mai multe denumiri (între care și Pensionatul Domnesc de Fete).

Inițial, Școala Centrală a fost instituția dedicată educației fetelor aparținând elitei bucureștene. A fost construită printr-o rezoluție a lui Barbu Stirbey în 1851, arhitectura clădirii fiind realizată de celebrul arhitect Ion Mincu. Clădirea liceului este monument istoric și are la bază o concepție clasică, care amintește de imaginea și formele regulate, simetrice, ale unor ansambluri mănăstirești de la sfârșitul secolului al XVII-lea și începutul secolului al XVIII-lea.

Suntem legați sufletește de această unitate de învațământ cel puțin din două motive, primul fiind că în acest templu al invățăturii două dintre membrele cu activitate susținută în cadrul A.R.R., și anume Ilinca YO3 118 și Margot YO3 117, își desăvârșesc educația, al doilea motiv fiind acela ca în timp am efectuat cel puțin cinci prezentari de la înființarea  și înscrierea noastră ca parteneri pe site-ul Ministerului Educației Naționale.

Prezența membrilor A.R.R. în unități de învățământ este o constantă, în medie echipele noastre realizează anual un număr de 4-5 activități de popularizare a comunicațiilor de amator în programul Școala Altfel.

Echipa care a efectuat prezentarea teoretică, dar mai ales practică, a fost formată din Ilinca YO3 118 și Ștefan YO3GA. O echipă mixtă sudată și rodată în astfel de activități, cu prezentări adaptate la puterea de înțelegere a copiilor, incluzând multe jocuri și surprize. 

Am prezentat prietenilor noștri echipamente folosite de radioamatori pentru efectuarea legăturilor radio (transceiver FT 897D, stații radio pentru comunicații în 2m și 70 cm, generator de ton și manipulatoare pentru învățarea codului Morse, kituri cu piese radio și semiconductoare folosite pentru construcția diverselor montaje electronice, diverse tipuri de antene filare și de comunicații pentru sateliții de amator).

În timp am descoperit că o prezentare de succes susținută în fața copiilor este să împletești jocul cu noile informații, astfel copii nu obosesc și rețin noile date.

Am vorbit despre undele radio, ce sunt cum se propaga, despre soare, sateliți utilizați de radioamatori, alfabet fonetic internațional, cod Morse, A.N.C.O.M., expresii și prescurtări folosite în traficul radio, DX, legături între stații de radioamatori efectuate în US și pe ROlink)

Ilinca YO3 118 a organizat concursul cu premii pentru toata lumea, dar diferențiat în funcție de complexitatea întrebărilor.

A pus întrebări, a înmânat premiile, dar i-a și învățat pe noii noștri prieteni primele litere în alfabetul morse: alfa, romeo, mike, sierra, oscar etc. Pe cei vechi, deja rodați în activitatea noastră, i-a testat în ce privește cunoștințele, identificând noi subiecte de discuție.

Am discutat despre voluntariat în domeniul radio, dar și ce presupune să poți pune în slujba comunității abilitațile și cunoștiințele tale.

Am înteles la final ,când noii noștri prieteni ne au urat 73, că ne-am atins scopul, reușind să împărtășim din pasiunea noastră celor dornici de cunoaștere.

 


2 Comments

Andrei · July 15, 2019 at 9:07 pm

Maaaa! Voi taceti si faceti! Bravo! Unii se dau de ceasul mortii ca nu le ies nu stiu ce puncte si voi faceti actiuni de popularizare cu repetitie! Asta da strategie!
De curiozitate! (ca ma roade si nu aveti pe nicaieri un calendar de activitati) Ce surprize ne mai pregatiti? Ca parca a inceput sa imi placa ce faceti! 73!

Sorin YO2MSB · July 16, 2019 at 1:36 pm

Felicitări Dane, reușita acțiunii se poate deduce simplu urmărind privirile curioase și fericite ale copiilor. La mai multe!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *